dimecres, 28 de desembre del 2022

Una CCMA amenaçadora i molt opaca

 

Romà Vilanova, responsable de l’Àrea Corporativa d’Organització, Processos i Recursos Humans, ha comunicat la baixa de David de Abàsolo, director de l’Àrea de Desenvolupament i Estratègia de RH.

Poques hores després hem sabut que havia estat un acomiadament fulminant. 

Com a comitès, el primer que hem de lamentar és l’estil emprat per la direcció per acomiadar un dels principals responsables de Recursos Humans, amb qui sovint hem discrepat, fins ahir mateix. Però tampoc no oblidem que David de Abàsolo és, per exemple, el principal responsable de la bona gestió de la pandèmia que es va fer a TV3 Catalunya Ràdio o de la feina ingent per fer el procés per estabilitzar tots els indefinits no fixos, que ha deixat ben encarrilat.

 

A l’hora de fer balanç, els comitès ho posem tot sobre la taula i lamentem l’acomiadament, i més encara quan es fa d’aquesta manera i en plenes festes nadalenques. 

 

Volem fer palès el nostre desacord en la gestió que la nova direcció de RRHH  i el Consell de govern està fent dels Mitjans de comunicació públics de Catalunya. En els últims mesos han incrementat, notablement, els nomenaments de nous alts càrrecs vinguts de fora. Fins al punt, que per facilitar-ne l’entrada de nous, s’acomiada una persona que durant 20 anys ha treballat a la Corporació.

 

Més enllà del degoteig continu de nous càrrecs i algun acomiadament per “fer lloc” a gent del cercle dels directius nous, continuem sense saber quines són les intencions de la direcció per al futur de l’empresa. Des de fa mesos estem denunciant el fitxatge de molt personal extern, d’alta direcció i retribució, de la confiança del Consell i la direcció de la CCMA.  

 

Els plans de “refundació” anunciats per la nova CCMA es mantenen en l’opacitat, i ens fa pensar que els plans consisteixen en l’externalització dels projectes estratègics, com ara la creació de l’OTT (plataforma tipus Netflix, HBO, etc.), menystenint la capacitat interna d’una plantilla experimentada i amb un gran bagatge tecnològic.  

 

Per aquest motiu hem demanat una reunió urgent amb la Presidenta del Consell de la CCMA i les directores de Mitjans Digitals i de l’Àrea Tècnica, perquè ens informin amb detall dels seus plans i per transmetre la preocupació per la falta d’informació i la poca transparència en la designació de càrrecs.  

dijous, 22 de desembre del 2022

S’ha constituït el nou Comitè d’empresa / Signat el Preacord de Teletreball

Després de les eleccions sindicals de l’1 de desembre, s’ha constituït el nou Comitè d’empresa de TV3 per al període 2022-2026. A la primera sessió, el Comitè ha designat presidenta Ana Batalla i secretari Jaume Mosquera.

També s’han nomenat els membres de les comissions de treball, que es completaran en una futura sessió amb una persona més per cada comissió.

•           Comissió paritària d’Interpretació del Conveni:

Jordi López, Roser Mercadé, Moisès Panisello, Meritxell Subirós, Joan Ramon Vallvé, Pilar Martín

•           Comissió paritària de Contractació:

Jordi López, Ana Batalla, Moisès Panisello, Meritxell Subirós, Joan Ramon Vallvé, Chus Elias

•           Comissió paritària de Valoració de Categories:

Roser Mercadé, Àlex de Gregorio, Irma Gràcia, Yolanda Blanco, Enric Miró, Jordi Gamboa

•           Comissió paritària de Formació:

Jaume Mosquera, Laura Estrada, Marta López, Yolanda Blanco, Gil Toll, Betlem Zamora

•           Comissió paritària de Menjador:

Jordi Campmany, Toni Sibera, Marta López, David Romero, Joan Ramon Vallvé, Pilar Martín

•           Comissió de Seguiment de la Producció:

Ana Batalla, Àlex de Gregorio, Irma Gràcia, David Romero, Enric Miró, Jordi Gamboa

•           Comissió de Seguiment Econòmic:

Jaume Mosquera, Laura Estrada, Jordi Campmany, Núria Amat, Gil Toll, Jordi Gamboa

•           Comissió de Seguiment del Teletreball:

Moisès Panisello, Roser Mercadé, Jaume Mosquera, Meritxell Subirós, Núria Comas, Jordi Gamboa

•           Comissió de Seguiment Hores Complementàries de Formació (35 hores):

Jaume Mosquera, Moisès Panisello, Ana Batalla, Yolanda Blanco, Gil Toll, Betlem Zamora

•           Comissió de Seguiment Indefinits no Fixos:

Ana Batalla, Jordi López, Moisès Panisello, Meritxell Subirós, Joan Ramon Vallvé, Chus Elias,

•           Comissió d’Igualtat:

Ana Batalla, Laura Estrada, Marta López, Yolanda Blanco, Núria Comas, Pilar Martín

•           Comitè de Salut Laboral, delegades de Prevenció:

Irma Gracia, Roser Estrada, Raquel Adrados, Lluís Riola, Josep Maria Fernandez Usac

•           Comissió de Seguiment de Jubilacions Parcials i Relleus:

Jaume Mosquera, Jordi Campmany, Moisès Panisello, Meritxell Subirós, Enric Miró, Pilar Martín

Aprofitem aquest primer comunicat per recordar els noms dels delegats i delegada territorials de personal escollits els darrers mesos. Delegació de Madrid: Jacinto Muñoz; Delegació de Lleida: Àlex Oró, i Delegació de Girona: Marta Masó.

 

Signat el preacord de teletreball

El plenari del Comitè de TV3 ha aprovat per unanimitat el preacord de teletreball, que substituirà l’acord transitori actual i que aquest dimecres s’ha signat conjuntament amb el Comitè d’empresa de Catalunya Ràdio.

N’adjuntem el text complet i en destaquem alguns dels punts principals:

·         El nou acord estableix un percentatge de Teletreball del 40% amb caràcter general.

·         Es constitueix una Comissió de seguiment del Teletreball

·         La durada dels acords individuals de Teletreball serà d’un any.

·         Es podran declarar dos domicilis diferents de prestació del servei.

·         S’han establert tres categories en funció de quines posicions són o no “teletreballables”. 1, llocs teletreballables, que no surten al llistat del text del preacord, 2, llocs necessàriament presencials  i 3, llocs preferentment presencials. (Aquests últims “seran susceptibles de poder realitzar teletreball quan no requereixin de la interacció presencial amb altres membres dels equips i/o quan no estiguin assignats a programes en directe o al manteniment del directe”. )

·         En tots els casos, inclosos els necessàriament presencials, es valoraran necessitats particulars de petició de teletreball per motius acreditats de conciliació de la vida familiar i laboral o de salut laboral.

·         Pel teletreball inferior al 30% de jornada en un període de tres mesos, no cal fer un acord específic de teletreball.

·         L’acord inclou una clàusula de revisió automàtica en cas que s’augmenti el percentatge del 40% que actualment s’aplica a les empreses públiques i a l’Administració.

·         A partir de gener es podran fer les sol·licituds de Teletreball.

·         En cas que alguna instància del Govern torni a demorar o bloquejar els nostres acords, continuarà vigent el pacte transitori de Teletreball.

Les persones que a dia d’avui ja tinguin un acord subscrit individualment de teletreball per motiu de conciliació de vida familiar i laboral i/o amb motiu de salut laboral, mantindran la vigència de les seves condicions pactades i abans del venciment del mateix hauran de demanar-ne la pròrroga en el cas que desitgin mantenir aquestes condicions.