Reorganització de canals
El director de TV3 Vicent Sanchis ha comunicat al Comitè d’empresa la seva intenció de fer una nova distribució de canals. El Súper3 compartiria espai amb un nou canal juvenil a partir de les 9 del vespre i el 33 tornaria a compartir espai amb Esports.
Pel que fa al Súper3, que mantindria la marca, s’acaba l'actual “Família dels Súpers” i els recursos humans i tècnics que s’hi destinaven s’hauran de redirigir a fer nous continguts pels futurs canals infantil i juvenil. El repte que es planteja és produir per a la difusió digital (Xarxes, plataformes,...), dins del que s’anomena “Digital First” per atraure el públic juvenil. Per a la direcció, l'experiència de la producció digital que s'ha començat a distribuir està donat molt bons resultats. Al redisseny d'aquest espai s'hi volen destinar importants recursos econòmics per a l'adquisició de produccions externes.
La mateixa fórmula de preferència per la difusió digital es vol aplicar també a la programació del 33 i dels Esports, que ja han començat amb alguns programes aquest estiu. Per la seva banda, l’àrea d’Esports continua l'aposta per adquirir drets d'emissió d'esport femení.
S’obren molts interrogants, i cal veure en detall el projecte de redistribució de canals i la compaginació entre la producció per a la distribució digital i la producció convencional de continguts.
Des del Comitè reclamem que es potencií la producció interna de continguts amb bons standars de qualitat per distingir els mitjans públics dins l’entorn digital, sense perdre de vista la televisió convencional que és ara mateix la principal finestra que tenim. A més, ens preocupa que el primer que es vol fer, sigui externalitzar l’espai que deixa “La família dels súpers” sense detallar a que es destinaran els equips interns que fins ara en feien la producció.
Cas Madí
En la reunió també s’ha interpel.lat el director sobre el Cas Madí i les converses telefòniques amb Pilar Rahola i Tatxo Benet i s’ha reclamat a la direcció que actuï en aquests temes que perjudiquen la imatge de TV3 posant en evidència les pressions externes de caire polític sobre els continguts. Vicent Sanchis ha reiterat que l’important és que les pressions no van tenir efecte, tot i que admet que el motiu de no haver comprat els 8 capítols del documental ofert per Mediapro va ser la falta de pressupost. El Comitè ha reclamat una presa de posició oficial de la direcció sobre les pressions revelades, i Sanchis ha respost que això correspon al Consell de la Corporació i que adreçarà la petició a Núria Llorach.
Martí Patxot fitxa per una agència privada
Amb relació a la sortida de Martí Patxot, fins ara director corporatiu de l’àrea de Comercial i màrqueting, que ha fitxat per una empresa privada de publicitat, el director d’Estratègia i Recursos Humans, Andreu Joan Martínez ha dit que no li consta que hi hagi incompatibilitat, i s’ha negat a informar al Comitè de TV3 de les condicions amb les què Patxot ha deixat l’empresa i si es tracta d’una excedència. Un cop més constatem el contrast entre la rigorositat amb què la CCMA tracta als treballadors quan demanen permisos o excedències i la tolerància i les facilitats amb què s’atenen els desitjos dels alts càrrecs de la Corporació.