dimarts, 24 de novembre del 2020

Reorganització dels canals / Cas Madí / Martí Patxot fitxa per una agència privada

 Reorganització de canals 

El director de TV3 Vicent Sanchis ha comunicat al Comitè d’empresa la seva intenció de fer una nova distribució de canals. El Súper3 compartiria espai amb un nou canal juvenil a partir de les 9 del vespre i el 33 tornaria a compartir espai amb Esports.

Pel que fa al Súper3, que mantindria la marca, s’acaba l'actual “Família dels Súpers” i els recursos humans i tècnics que s’hi destinaven s’hauran de redirigir a fer nous continguts pels futurs canals infantil i juvenil. El repte que es planteja és produir per a la difusió digital (Xarxes, plataformes,...), dins del que s’anomena “Digital First” per atraure el públic juvenil. Per a la direcció, l'experiència de la producció digital que s'ha començat a distribuir està donat molt bons resultats. Al redisseny d'aquest espai s'hi volen destinar importants recursos econòmics per a l'adquisició de produccions externes.

La mateixa fórmula de preferència per la difusió digital es vol aplicar també a la programació del 33 i dels Esports, que ja han començat amb alguns programes aquest estiu. Per la seva banda, l’àrea d’Esports continua l'aposta per adquirir drets d'emissió d'esport femení.

S’obren molts interrogants, i cal veure en detall el projecte de redistribució de canals i la compaginació entre la producció per a la distribució digital i la producció convencional de continguts.

Des del Comitè reclamem que es potencií la producció interna de continguts  amb bons standars de qualitat per distingir els mitjans públics dins l’entorn digital, sense perdre de vista la televisió convencional que és ara mateix la principal finestra que tenim. A més, ens preocupa que el primer que es vol fer, sigui externalitzar l’espai que deixa “La família dels súpers” sense detallar a que es destinaran els equips interns que fins ara en feien la producció.

Cas Madí

En la reunió també s’ha interpel.lat el director sobre el Cas Madí i les converses telefòniques amb Pilar Rahola i Tatxo Benet i s’ha reclamat a la direcció que actuï en aquests temes que perjudiquen la imatge de TV3 posant en evidència les pressions externes de caire polític sobre els continguts. Vicent Sanchis ha reiterat que l’important és que les pressions no van tenir efecte, tot i que admet que el motiu de no haver comprat els 8 capítols del documental ofert per Mediapro va ser la falta de pressupost. El Comitè ha reclamat una presa de posició oficial de la direcció sobre les pressions revelades, i Sanchis ha respost que això correspon al Consell de la Corporació i que adreçarà la petició a Núria Llorach.

Martí Patxot fitxa per una agència privada 

Amb relació a la sortida de Martí Patxot, fins ara director corporatiu de l’àrea de Comercial i màrqueting, que ha fitxat per una empresa privada de publicitat, el director d’Estratègia i Recursos Humans, Andreu Joan Martínez ha dit que no li consta que hi hagi  incompatibilitat, i s’ha negat a informar al Comitè de TV3 de les condicions amb les què Patxot ha deixat l’empresa i si es tracta d’una excedència. Un cop més constatem el contrast entre la rigorositat amb què la CCMA  tracta als treballadors quan demanen permisos o excedències  i la tolerància i les facilitats amb què s’atenen els desitjos dels alts càrrecs de la Corporació.


divendres, 6 de novembre del 2020

Madí-Rahola: ingerències i filtracions

 

            Les gravacions filtrades a alguns mitjans que recullen converses privades entre Pilar Rahola i David Madí posen de manifest, un cop més, el concepte patrimonial que tenen dels mitjans de comunicació públics de Catalunya. Hem denunciat reiteradament les ingerències del poder polític per mirar d'apropiar-se d'espais i d'antena de la nostra televisió. Lamentem el desfici pel control de TV3, deixant de banda el seu caràcter de mitjà públic al servei de la ciutadania.

             Els partits polítics, siguin o no al govern, tenen espais per confrontar les seves idees i propostes. I les formacions amb representació al Parlament tenen també espais per fiscalitzar la gestió i la programació dels mitjans públics.

             Volem recordar que hi ha eines creades per fer infructuosos els intents d'introduir biaix partidista als mitjans de comunicació públics. La llei de reforma de la CCMA, que recupera la majoria qualificada pel nomenament parlamentari dels membres del Consell de Govern, i que estableix concursos públics per nomenar els directors de TV3 i Catalunya Ràdio, és damunt la taula, aprovada per unanimitat, esperant el consens dels grups parlamentaris per formar un nou consell. De nou, i per enèsima vegada, demanem la renovació del Consell de Govern amb els criteris i l'esperit de la norma.

             Els professionals de la CCMA també hi contribuirem. En el cas dels Serveis Informatius, les redaccions de TV3 i Catalunya Ràdio podran empènyer cap a la professionalització de les direccions d'Informatius a través de la facultat, atribuïda als consells professionals, de convocar referèndums no vinculants sobre la idoneïtat dels nomenaments.

             El Consell Professional d'Informatius i el Comitè d'Empresa de TV3 lamentem també la repetició d'un esquema de filtracions tristament habitual: en el marc d'una causa, la Guàrdia Civil punxa telèfons i enregistra hores de converses privades. Més endavant, fragments de les converses que no tenen res a veure amb la causa són pertinentment empaquetades i filtrades. En aquest cas, presumim, amb vocació de causar perjudicis polítics i sense cap mena d'interès a millorar els mitjans de comunicació públics de Catalunya.

 

Sant Joan Despí

6 de novembre del 2020