35
hores a partir del 4 de febrer
Dos mesos més
tard del que correspondria, ha arribat a Recursos Humans l’autorització del
departament de Funció Pública i a partir del 4 de febrer totes les planificacions seran
de 35 hores setmanals, amb l’adaptació que correspon als horaris de cap de
setmana, reduccions de jornada i altres.
Recordem que
l’acord consisteix en tornar
a la planificació de 35 hores d’activitat productiva, més dues hores i mitja
de formació no assignades que es computaran anualment, amb un seguiment
semestral. Una comissió paritària farà el seguiment de les incidències i del
còmput anual. També està acordat que en el cas que la formació no es pugui
fer dins l’any en curs es pot fer l’any següent (2020). Es comptarà la
formació i/o autoformació ja realitzada durant el 2018, i l’any 2019 també es
comptaran les hores de formació que es fan dins de la jornada.
La comissió de seguiment es reunirà el 30 d’abril del 2019
per tractar sobre la conversió definitiva a la jornada de 35 hores. (A
l’abril es coneixerà la dada del compliment de la regla de despesa de Catalunya
pel 2018. Tot indica que l’Administració catalana complirà la regla de despesa
i ja no hi haurà l’impediment que Funció Pública al·legava per vetar les 35
hores sense condicions)
L’acord havia
d’entrar en vigor a partir del 3 de desembre, i des
del Comitè entenem que les 20 hores (10 hores de desembre i 10 hores de
gener) que hem treballat de més aquests dos mesos, haurien de restar-se de la
borsa d’hores de formació futures. Per tant s’hauran d’establir els mecanismes
per resoldre aquesta situació que es deriva de
la demora de l’autorització de l’Administració.
PwC ha fet un pla de prevenció de delictes per encàrrec de la
Corpo
La CCMA ha
publicat al portal intern el comunicat “Implantació del Model de
prevenció i detecció de delictes de la CCMA (Compliance)”. Es tracta d’un
conjunt de normes internes per prevenir delictes que s’ha encarregat a la
consultora Price Waterhouse Cooper (la mateixa que va rebre l’encàrrec de la
CCMA de fer l’ERO del 2013). En el
Model de prevenció que exposen hi consten un seguit de delictes de diversa
gravetat i s’ofereix un “Canal de Denúncies” per informar confidencialment a la
direcció. L’objectiu, més enllà, de perseguir suposats delictes, sembla que
sigui evitar responsabilitats penals per a la CCMA.
El Comitè
d’empresa ha encarregat als serveis jurídics una valoració sobre les mesures
publicades al portal intern i hem demanat a la
direcció de la CCMA aclariments sobre el contingut del “Compliance”.
Estem d’acord que hi hagi un codi de bones
pràctiques a l’empresa, però creiem que és feina de l’auditoria interna vetllar
perquè es faci tot correctament, i no veiem necessària la despesa de l’encàrrec a PwC (34 mil euros). Tampoc ens sembla bona
pràctica crear un “Canal de denúncies” internes que pot fomentar la delació
entre companys i que sotmet els treballadors a una tensió de sospita permanent
que s’afegeix a la pressió de la feina.
Propostes pel Pla de formació 2019
Us informem que
està oberta la sol·licitud del Pla de Formació 2019. Volem recollir el màxim de
propostes formatives de treballadores i treballadors per proposar a la
direcció. Les podeu fer arribar al següent correu electrònic: Comi_for_TVC_CR@ccma.cat
Podeu consultar els cursos que s’han fet i s’estan
fent darrerament aquí: https://confluence.tv3.cat/x/GB7KBQ
Permisos
per acompanyar familiars a intervencions ambulatòries
A ran de
consultes sobre permisos per acompanyar a familiars a proves mèdiques i
intervencions ambulatòries, recordem, que tot
i que no figura al conveni, l’Estatut dels Treballadors, a l’art. 37.3.b),
estableix un permís de dos dies, (o de quatre en cas de desplaçament), per “... intervenció quirúrgica
sense hospitalització que precisi repòs domiciliari, de parents fins segon grau
...”. Cal acreditar la intervenció i que aquesta
requereix repòs domiciliari, amb un certificat del centre on s’hagi fet,
sense que constin les dades mèdiques.
La
renovació del Consell s’ajorna fins a la reforma de la Llei
Finalment no es
consumarà l’acord de renovació del Consell de govern de la CCMA que s’havia pactat
entre 4 grups parlamentaris i es reprendrà el tràmit de la reforma de la Llei
de la CCMA que pot durar mesos. D’una banda el Parlament té l’oportunitat de
fer una llei de la Corporació sobre la base d’un consens polític i social més
gran, que inclogui el concurs públic per als seus directius i la representació
dels treballadors en el Consell. Però d’una altra s’allarga la provisionalitat
d’un Consell caducat i que cada cop té menys membres. Per això hem de reclamar
celeritat en aprovar una reforma de la llei ja acordada fa un any i mig i que
no hi hagi dilacions que retardin la necessària renovació del Consell.