RETORN
DEFINITIU DE LA PAGA DE 2012 A LA NÒMINA D’ABRIL
A la nòmina d’abril cobrarem
la part pendent de la paga retallada del 2012, tal com preveu la
recuperació pactada pels sindicats majoritaris a la Mesa de la Funció Pública
de Catalunya, més l’aplicació de la sentència i els interessos referits a la mateixa paga.
El cobrament es reflectirà en
tres conceptes:
1)
Per
aplicació de la part restant de l’execució de la sentència que va declarar no
ajustada a dret la retroactivitat de la retallada: 11,98% dels diners
retallats
2)
Per
aplicació dels acords de la Mesa de la Funció Pública: 8,79% dels diners
retallats. Els conceptes 1 i 2 completen el 20,77% que restava per cobrar de la
retallada
3)
La
resta d’interessos que corresponen per aplicació de la sentència de l’Audiència
Nacional sobre el càlcul mal efectuat per la direcció l’abril del 2017. (Autoritzacions signades individualment l’estiu passat)
Amb aquest cobrament, es
recupera la totalitat de la quantitat retallada el 2012 per les lleis de
pressupostos, a més dels interessos que corresponen per l’aplicació inadequada
de la retroactivitat a aquella retallada.
Aquest retorn s’ha fet
amb retard i amb resistència per part de la direcció de RH i això ha provocat
unes despeses d’interessos que es podien haver evitat.
COBRAMENT
DE LA NÒMINA VARIABLE EN VACANCES
La sala social de l’Audiència
Nacional ha resolt parcialment a favor dels treballadors els recursos de la
direcció sobre el dret a cobrar diversos conceptes de la nòmina variable durant
els períodes de vacances del treballador. A partir de la sentència, els
conceptes que es cobraran durant les vacances són: plus de flexibilitat,
nocturnitat, trencament de franges, especial matinal i plus de guàrdia.
La sentència reconeix el
dret a cobrar durant les vacances la mitjana dels diners cobrats per aquests
conceptes, durant els 11 mesos anteriors, a aquelles persones que els hagin
percebut durant 6 mesos o més en el període de còmput.
Reconeix també el dret a
percebre en concepte d’endarreriments els mateixos conceptes des de juliol de
2014, data en què es va plantejar la primera reclamació.
PUBLICACIÓ
DEL PLÀNNING ANUAL
A partir d’ara la direcció ha
de fer la publicació del calendari anual amb la planificació orientativa de
tots els treballadors a torns, que es pot
consultar al portal intern: “calendari laboral
amb planificació orientativa”. Aquesta publicació és
obligada per l’aplicació d’una sentència de
l’Audiència Nacional i així es complirà el que
recull el conveni.
EL
CONFLICTE DE LES MULTES DE TRÀNSIT
El Comitè d’empresa s’ha reunit diverses vegades amb RH per la
modificació del tractament de les multes de trànsit motivades per raó de feina. Hem traslladat el
malestar del col·lectiu de treballadors que han de conduir habitualment i el resultat de les converses fins ara, és el
següent:
1. La direcció assumirà la totalitat de les multes per
infraccions que no precisen la identificació del conductor.
2. La direcció notificarà el nom del conductor en el cas
de les multes que requereixen la identificació (excés de velocitat, semàfors,
stops) i no es farà càrrec dels imports de la sanció. En aquest cas, l’empresa
ho comunicarà al treballador que consta com a conductor del vehicle. Si el
treballador considera que ha estat per motiu del desenvolupament de la feina,
aquest ho ha de fer saber a l’empresa i immediatament també al Comitè per
tal d’activar el que es disposa a l’article 105 del Conveni: “L’empresa
estudiarà els casos particulars de sancions i perjudicis derivats d’infraccions
de trànsit quan objectivament es pugui demostrar que han estat ocasionades
necessàriament per motius del desenvolupament de la feina. En aquests casos,
s’escoltarà l’opinió del Comitè d’Empresa.”
3. La direcció atendrà els 3 casos tractats fins ara i,
per tant, no comunicarà a trànsit la identitat dels conductors i n’assumirà el
cost.
És evident que la direcció de
RH, Andreu Martínez, i el Consell de Govern de la CCMA han obert un conflicte
innecessari que perjudica el funcionament de l’empresa i no han tingut en
compte les necessitats de la producció que requereix màxima agilitat i
capacitat de reacció. El compliment de les normes de trànsit i la seguretat
en la conducció són prioritàries per a tothom, però la implantació
unilateral de la nova normativa sobre multes que pretén la direcció deixa en
indefensió als treballadors que han de conduir.